Главная
Регистрация
Вход
Пятница, 16.11.2018, 03:01

     

УЧИМСЯ СО ШКОЛЯРИКОМ

ПРЕЗЕНТАЦИИ

КОНСПЕКТЫ УРОКОВ

НАЧАЛЬНЫЕ КЛАССЫ

РУССКИЙ ЯЗЫК

РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА

ОСНОВЫ СВЕТСКОЙ ЭТИКИ

ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

МАТЕМАТИКА

ИНФОРМАТИКА

ИСТОРИЯ

БИОЛОГИЯ

ПРИРОДОВЕДЕНИЕ

ГЕОГРАФИЯ

ФИЗИКА

ХИМИЯ

ОБЖ

СПОРТ И ЗДОРОВЬЕ

ТЕХНОЛОГИЯ

МУЗЫКА

ИЗО

КЛАССНЫЕ ЧАСЫ


ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ

ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ

ПАТРИОТИЧЕСКИЕ МЕРОПРИЯТИЯ

ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ КОНКУРСЫ

ПРАЗДНИКИ

ПРОФОРИЕНТАЦИЯ ДЛЯ
   СТАРШЕКЛАССНИКОВ


ШКОЛЯРИК ДЛЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ

ШКОЛЯРИК-ИСТОРИК

ШКОЛЯРИК ИЗУЧАЕТ ЯЗЫКИ

ШКОЛЯРИК-БИОЛОГ

КАК ЗАРОЖДАЛАСЬ ЖИЗНЬ

БИОЛОГИЯ В ВОПРОСАХ
    И ОТВЕТАХ


ЖИВОТНЫЕ

ДЕРЕВЬЯ

КРАСНАЯ КНИГА РОССИИ

СПРАВОЧНИК ПО БИОЛОГИИ
   ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ЕГЭ


ЗАДАЧИ НА ТЕМУ "ПРИНЦИП
   ЦЕЛЕСООБРАЗНОСТИ"


ОЛИМПИАДЫ ПО БИОЛОГИИ

ОЛИМПИАДА ПО БИОЛОГИИ.
   11 КЛАСС. РЕСПУБЛИКАНСКИЙ
   ЭТАП


ШКОЛЯРИК-ГЕОГРАФ

ШКОЛЯРИК-МАТЕМАТИК

ЗАДАЧИ МУДРЕЦОВ

МАТЕМАТИКА. ЧТО, ЗАЧЕМ И
   ПОЧЕМУ


УЧЕБНО-ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ТЕСТЫ.
   5 КЛАСС


УЧЕБНО-ТРЕНИРОВОЧНЫЕ ТЕСТЫ.
   6 КЛАСС


ПРОМЕЖУТОЧНОЕ
   ТЕСТИРОВАНИЕ ПО МАТЕМАТИКЕ.
   6 КЛАСС


ЗАДАЧИ ПО АЛГЕБРЕ. 7 КЛАСС

КИМ ПО АЛГЕБРЕ. 7 КЛАСС

ТИПОВЫЕ ТЕСТОВЫЕ ЗАДАНИЯ
   ДЛЯ ПОДГОТОВКИ К ЕГЭ


МАТЕМАТИЧЕСКИЕ
   ЗАВЛЕКАЛОВКИ


ШКОЛЯРИК-ФИЗИК

Категории раздела
РУССКИЙ ЯЗЫК [84]
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА [197]
ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК [66]
ОСНОВЫ СВЕТСКОЙ ЭТИКИ [29]
МАТЕМАТИКА [55]
ИНФОРМАТИКА [28]
ИСТОРИЯ [123]
БИОЛОГИЯ [46]
ПРИРОДОВЕДЕНИЕ [51]
ГЕОГРАФИЯ [101]
ФИЗИКА [57]
ХИМИЯ [92]
ОБЖ [34]
СПОРТ И ЗДОРОВЬЕ [27]
ТЕХНОЛОГИЯ [35]
МУЗЫКА [20]
ИЗО [29]
КЛАССНЫЕ ЧАСЫ [51]

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа


 Каталог статей 
Главная » Статьи » КОНСПЕКТЫ УРОКОВ » ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

Конспект урока английского языка "Travelling to English-Speaking countries. The Passive Voice"

The Passive Voice

Цели урока:

  • Тренировка грамматических навыков по теме «Пассивный залог».
  • Закрепление лексики по теме: «Путешествие в англоговорящие страны».
  • Активизация навыков монологической и диалогической речи.
  • Совершенствование навыков перевода.
  • Развитие социокультурной компетенции.

Ход урока

1. Организационный момент

– Good morning.

– Glad to see you.

– Who’s absent today?

– Today we are going to speak about English-Speaking countries and your possible travelling there in future.

2. Фонетическая разминка

Let’s remember the irregular verbs now. On the screen you can see the first form. You should name the second and the third forms.

  1. Which form do you use in the passive voice?
  2. Who’s ready to start?

Do
Do-Did-Done

Give
Give-Gave-Given

Have
Have-Had-Had

Say
Say-Said-Said

See
See-Saw-Seen

Be
Be-Was/Were-Been

Speak
Speak-Spoke-Spoken

 

Build
Build-Built-Built

Write
Write-Wrote-Written

Read
Read-Read-Read

3. Речевая разминка

Look at the screen. You can see 7 pictures. You should make up sentences using the passive voice and the adverbial modifier of time. Open your copybooks please.


Book/Yesterday
Film/Every evening
Room/Tomorrow
Toy/Last week
Homework/Every day
Pencils/Next Friday
House/In 2 months.

Примерный ответ
The book was read yesterday.
The film is watched every evening.
The room will be cleaned tomorrow.
The toy was made last week.
The homework is done every day.
The pencils will be bought next Friday.
The house will be built in 2 month.

4. Тренировка грамматических навыков по теме: «Пассивный залог»

Will you look at the screen? You have to change sentences using passive voice structures.

  1. The usually visit Mr. Grey in the morning. (Mr. Grey is usually visited in the morning)
  2. He will speak to his cousin tomorrow. (His cousin will be spoken to tomorrow)
  3. They often give her apples from their garden. (The apples are often given to her from their garden)
  4. They built a new hospital last week. (A new hospital was built last week)
  5. He will look after his brother the day after tomorrow. (His brother will be looked after the day after tomorrow)
  6. We don’t translate the poems at home. (The poems are not translated by us at home)

5. Совершенствование навыков аудирования и чтения, активизация перевода

Lets brush up our poem devoted to the passive voice constructions.

Firstly, we should listen to it. Secondly, you will recite it by heart.

Finally, some of you will translate it.  (Упр.72, стр 51 учебника)

6. Физкультминута

Now its time to have a rest. Let’s stand up and some morning exercises.

7. Now look at the map and name the English-speaking countries

– Which country will be visited by you in the future?

– Now I am waiting for you to describe one of these countries. (Continent, capital, population, official languages and famous people)

Other children ask questions to the speakers.

8. Совершенствование навыков диалогической речи. Вопросно-ответная работа.

Look at the screen please.

  • The flowers were planted last month (When)
  • The house was built in 1991 (What)
  • The TV-set was bought in the shop (Where)
  • Football is played all over the world because it’s a very popular game (Why)
  • English is spoken in the UK (What language)
  • The letter will be answered next week (When)

9. Now make up sentences from the words in your copybooks. The keys are on the screen.

– Discovered, in, America, was, 1492.

– In the morning, the newspaper, not, brought, is.

– Monday, written, next, the letter, will be.

– Every, 2, given, are, apples, day.

– Yesterday, photo, taken, that, was.

– Not, tomorrow, be, will, the news, told.

10. Match 2 parts of the sentences to make up well known proverbs and find their Russian equivalents.

1. Marriages are made
2. Easily earned money
3. The devil is not so black
4. Things done
5. Better untaught

a) cannot be undone
b) than badly taught
c) is quickly spent
d) as he is painted
e) in heaven

Браки совершаются на небесах.
Недоученный хуже неучёного.
Не так страшен черт как его малюют.
После драки кулаками не машут.
Что легко наживается, легко и проживается.

Now it’s time to finish our work. What new information have you learned today? What was interesting? Have you got any questions?

I see you are quite good at grammar. Thank you for a work.

Your marks.

Homework.

Категория: ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК | Добавил: admin (23.04.2014)
Просмотров: 604 | Теги: Немецкий язык, конспект урока иностранного языка, урок инос, открытый урок английского языка, поурочные планы уроков иностранного, ин.яз в школе | Рейтинг: 5.0/1

ШКОЛЯРИК-АСТРОНОМ

КОСМИЧЕСКАЯ АЗБУКА В СТИХАХ

ОНЛАЙН-ЭНЦИКЛОПЕДИЯ
    "АСТРОНОМИЯ"


АСТРОНОМИЯ В ЗАНИМАТЕЛЬНЫХ
    ФАКТАХ



ШКОЛЯРИК-ХИМИК

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ "ХИМИЯ"

СБОРНИК ОСНОВНЫХ ФОРМУЛ
    ПО ХИМИИ


ЭСПЕРИМЕНТ ПО
   ОРГАНИЧЕСКОЙ ХИМИИ
    В ШКОЛЕ


ОПЫТЫ БЕЗ ВЗРЫВОВ

ЧУДЕСНАЯ МОЛЕКУЛА

ЗАДАЧИ ПО ОРГАНИЧЕСКОЙ
   ХИМИИ


КОНТРОЛЬНЫЕ ЗАДАНИЯ
   ПО ОБЩЕЙ И НЕОРГАНИЧЕСКОЙ
   ХИМИИ


ЗАДАЧНИКИ ПО ХИМИИ

ЗАДАЧИ ПО ХИМИИ С РЕШЕНИЯМИ ДИДАКТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ К
   УРОКАМ ХИМИИ. 8 КЛАСС


ПРОВЕРОЧНЫЕ РАБОТЫ
    ПО ХИМИИ.10 КЛАСС

ПРАКТИЧЕСКИЕ РАБОТЫ
    ПО ХИМИИ.8 КЛАСС

ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ И
    МАТЕМАТИЧЕСКАЯ
    ХИМИЯ


ГИА ПО ХИМИИ. 9 КЛАСС

ЗАНИМАТЕЛЬНО О ХИМИИ


ОБЩЕСТВОЗНАНИЕ

ОБЖ

5 КЛАСС

6 КЛАСС

8 КЛАСС

УЧИМ ПРАВИЛА ДОРОЖНОГО
   ДВИЖЕНИЯ


ТЕРРОРИЗМ - ЗЛО!

АЗБУКА ВЫЖИВАНИЯ


ШКОЛЯРИК-ПСИХОЛОГ

Я И МОЙ ВНУТРЕННИЙ МИР

ЭНЦИКЛОПЕДИЯ ШКОЛЬНИКА
   "ПСИХОЛОГИЯ"


ТРЕНИНГИ РАЗВИТИЯ С
   ПОДРОСТКАМИ


УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ РАЗВИТИЯ
   КРЕАТИВНОСТИ ШКОЛЬНИКОВ


ТЫ УМЕЕШЬ ХОРОШО УЧИТЬСЯ!


ШКОЛЯРИК-ВСЕЗНАЙКА

СПРАВОЧНИК ШКОЛЬНИКА

ВСЕОБЩАЯ ИСТОРИЯ

ЛИЧНОСТЬ В ИСТОРИИ

ИСТОРИЯ МИРОВОЙ КУЛЬТУРЫ

ШПАРГАЛКИ ДЛЯ
   ШКОЛЬНИКОВ


МУЗЫКАЛЬНЫЙ СЛОВАРЬ
   В РАССКАЗАХ


ДОСУГ ШКОЛЯРИКА

Поиск

НАШИ  ДРУЗЬЯ








Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz


  • Copyright MyCorp © 2018
    Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru